Bush administrationen

Här diskuteras ämnen som inte passar in i de övriga kategorierna och som eventuellt sträcker sig över flera tidsepoker.
Skriv svar
cihset
Överstelöjtnant
Överstelöjtnant
Kön: Man
Från: Norrbotten
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Bush administrationen

Inlägg av cihset » 04 jul 2004 01:30

Bush j-vel!!#!#

"En rad exempel på hur bevisligen oskyldiga personer fängslats under hemliga former har vidare rapporterats. New York Times beskriver hur 47-årige Purna Raj Bajracharya, en buddist från Katmandu i Nepal, greps i oktober 2001 när han filmade med sin videokamera i New York.

Filmen tänkte han ta med till sin familj när han återvände till sitt hemland efter fem års arbete på pizzerior och blomsterbutiker i staden. På en av bilderna fanns en hög byggnad där FBI har kontor.

Vid kontroll upptäcktes också att hans turistvisum gått ut. Han internerades utan offentlig rättsförhandling och satt isolerad i tre månader i en cell med ständig belysning innan han frigavs och tilläts resa hem. Bajracharya uppger att han behandlades brutalt och kläddes av naken.

I dag medger FBI att han var oskyldig och bara tog turistbilder. Enligt tidningen finns det hundratals liknande rättsfall där invandrare nekas advokater och öppna processer. Bakom hanteringen finns det direktiv som justitiedepartementet utfärdade tio dagar efter attacken mot World Trade Center som tillåter immigrationsdomstolar att behandla "särskilda fall" i slutna rättssalar där varken press eller anhöriga får närvara."

- DN 3 juli 2004

Användarvisningsbild
Livdragon Svedberg
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Livdragon Svedberg » 04 jul 2004 01:47

Så där är det ju runtom i hela världen nu, eller inte riktigt så där men nästan, USA ska ju alltid vara värst. Efter 11/9 så har ju i princip alla länder i väst skaffat sig en massa märkliga lagar (eller terrorist-lagar)som gör att man kan hantera utländska medborgare utan en liten gnutta respekt.
Sapientia et humilis...

Användarvisningsbild
matte_a
General
General
Från: Halland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Första världskriget
Kontakt:

Inlägg av matte_a » 04 jul 2004 10:57

Om inte annat kolla på Fahrenheit 9/11, efter den har man inte mycket förtroende kvar för Bush och hans anhang.

Användarvisningsbild
Dynamit
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Dynamit » 04 jul 2004 16:16

Ja Bush är en idiot. Jag tål inte hans jävla äckliga flin, det är därför jag försökt förklara det där om Saddam för er. Jag litar inte på Bush för fem öre. Ett klipp äcklar mig verkligen, Bush står och håller tal på någon samling för miljonärer och så flinar han sådär äckligt som bara han kan och så säger han "det är ni, eliten av amerika som är mitt hopp". Bläh!

Bush är en texas bonde som inte vet ett skit om omvärlden. Han är totalt ignorant. Jag slår vad om att innan han vart president så trodde han Europa var ett land.
Pierre Taemo

Knekten
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Re: Bush administrationen

Inlägg av Knekten » 07 jul 2004 06:13

Han holls inte i hakte p g a att han tog ett par turistbilder. Han holls i hakte darfor att han befunnits sig olagligt i USA under mer an fem ars tid. Att det sedan tog tre manader att deportera honom berodde pa att man utredde om han hade nagra kopplingar till terroristorganisationer. Man maste sedan rakna in att denna handelse utspelade sig enbart nagra veckor efter 9/11 da risken for ytterligare attentat ansags mycket hog.

Man kan sedan undra hur det kommer sig att denna historia dyker upp forst nu... cirka tva och ett halvt ar efter handelsen..... hmmmmm..... en kampanj infor presidentvalet mahanda? :snurrig:

Knekten
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Knekten » 07 jul 2004 06:24

Dynamit skrev: Ett klipp äcklar mig verkligen, Bush står och håller tal på någon samling för miljonärer och så flinar han sådär äckligt som bara han kan och så säger han "det är ni, eliten av amerika som är mitt hopp". Bläh!
Hmmmmm... tydligen en okritisk tittare av Michael Moores propagandasmorja som en del vansterkretsar helt skamlost forsoker framsta som en serios "dokumentar". Att den ar full med vilseledande information, forvanskade handelseforlopp, och tvivelaktiga ihopklipp verkar tyvarr inte bekymra dom overhuvudtaget.

Christopher Hitchens beskrev "dokumentaren" tamligen bra i artikeln "Unfairenheit 9/11".

To describe this film as dishonest and demagogic would almost be to promote those terms to the level of respectability. To describe this film as a piece of crap would be to run the risk of a discourse that would never again rise above the excremental. To describe it as an exercise in facile crowd-pleasing would be too obvious. Fahrenheit 9/11 is a sinister exercise in moral frivolity, crudely disguised as an exercise in seriousness. It is also a spectacle of abject political cowardice masking itself as a demonstration of "dissenting" bravery.

Kalla: http://slate.msn.com/id/2102723
Bush är en texas bonde som inte vet ett skit om omvärlden. Han är totalt ignorant. Jag slår vad om att innan han vart president så trodde han Europa var ett land.
Vad baserar du denna fakta pa? Ar det inte du som ar ignorant nar du med pastaenden av detta slag?

Knekten
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Knekten » 07 jul 2004 06:26

matte_a skrev:Om inte annat kolla på Fahrenheit 9/11, efter den har man inte mycket förtroende kvar för Bush och hans anhang.
Att du kan ha fortroende for Michael Moore ar i den narmaste chockerande... har du inga krav pa sanningshalt i media? :shock:

cihset
Överstelöjtnant
Överstelöjtnant
Från: Norrbotten
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av cihset » 07 jul 2004 07:48

Knekten skrev: Att du kan ha fortroende for Michael Moore ar i den narmaste chockerande... har du inga krav pa sanningshalt i media? :shock:
Nåja, Christopher Hitchens är inte någon skjutjärnsjournalist direkt. Nu har jag inte läst hans artikel eftersom jag inte orkat då han är lite av den diametrala motsatsen av en 'communist liberal son-of-a-b*tch' dvs lika subjektiv som förutsägbar. Men om han där skriver vettiga ting tycker jag du lyckades saxa fram ett riktigt svagt argument till varför Moore skulle ha låg sanningshalt. Det är mest paj & skitkastning än argumenterande & källhänvisning.

Användarvisningsbild
matte_a
General
General
Från: Halland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Första världskriget
Kontakt:

Inlägg av matte_a » 07 jul 2004 19:21

Knekten skrev:
matte_a skrev:Om inte annat kolla på Fahrenheit 9/11, efter den har man inte mycket förtroende kvar för Bush och hans anhang.
Att du kan ha fortroende for Michael Moore ar i den narmaste chockerande... har du inga krav pa sanningshalt i media? :shock:
Nej inga som helst :lol:
Ärligt talat så skiter jag i vilket när det gäller Bush, bara han blir ordentligt förnedrad och får sin smutsiga byk dragen upp och nerför Pennsylvania Avenue.

Användarvisningsbild
Dynamit
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Dynamit » 07 jul 2004 20:23

Knekten skrev:
Dynamit skrev: Ett klipp äcklar mig verkligen, Bush står och håller tal på någon samling för miljonärer och så flinar han sådär äckligt som bara han kan och så säger han "det är ni, eliten av amerika som är mitt hopp". Bläh!
Hmmmmm... tydligen en okritisk tittare av Michael Moores propagandasmorja som en del vansterkretsar helt skamlost forsoker framsta som en serios "dokumentar". Att den ar full med vilseledande information, forvanskade handelseforlopp, och tvivelaktiga ihopklipp verkar tyvarr inte bekymra dom overhuvudtaget.

Christopher Hitchens beskrev "dokumentaren" tamligen bra i artikeln "Unfairenheit 9/11".

To describe this film as dishonest and demagogic would almost be to promote those terms to the level of respectability. To describe this film as a piece of crap would be to run the risk of a discourse that would never again rise above the excremental. To describe it as an exercise in facile crowd-pleasing would be too obvious. Fahrenheit 9/11 is a sinister exercise in moral frivolity, crudely disguised as an exercise in seriousness. It is also a spectacle of abject political cowardice masking itself as a demonstration of "dissenting" bravery.

Kalla: http://slate.msn.com/id/2102723
Vad baserar du denna fakta pa? Ar det inte du som ar ignorant nar du med pastaenden av detta slag?
Skulle gärna vilja se all dina fakt som du har undangömt då som bevisar att han är en mysig liten texas bonde. Vad baserar du allt det du säger på? Har du egna erfarenheter? Känner du Bush? Har du en källa i Vita Huset? Jag behöver inte veta så mycket och det jag känner kände jag redan innan Michael Moores film. Bush är en jävla skit som borde skjutas i skallen.
Pierre Taemo

Skriv svar