Förintelsen Ligger det nån sanning i detta

Här diskuteras allt det som berör Andra världskriget i allmänhet.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Förintelsen Ligger det nån sanning i detta

Inlägg av lasseman69 » 25 okt 2008 17:39

Innan vi börjar detta är ej mina ord eller påståenden

Har också av Daniel inhämtat tillstånd att posta detta.

Jag vill ha en debatt och få veta om det ligger nån uns av sanning av det som påstås.
(Jag har med flit hållit mig borta från allt som har med förintelsen att göra för det är en svår väg att vandra.)
Men intresset ligger där o växer mer o mer.
Dock ska alla vet att jag ej är en förintelseförnekare.
Jag vet att dessa frågor som jag nu skriver kommer ifrån en som utpekas att vara en förintelseförnekare.
Det goda man kan säga om denna man är dock att han ej beskriver nazismen positivt.
Mannen som skriver detta heter Jürgen Graf
Länk
http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Graf
....
Nu till frågorna
Var naturlagarna upphävda åren 1941- 1944?

I stamlägret Auschwitz finner besökaren ett intakt krematorium, som påstås vara i ursprungligt skick, och gaskamrar; i Birkenau spillrorna av fyra, i olika grad förstörda krematorier. Krematoriet i stamlägret kallas K I, de fyra krematorierna i Birkenau K II till K V. Bäst bibehållet av de senare är K II. Framför ruinerna av detta finns en tavla, som uppger hur massmorden skulle ha gått till: Inemot 2000 människor pressades samman i "gaskammaren" och dödades genom inkastat zyklon B; därefter forslade man upp liken till krematoriet, som låg ovanpå "gaskammaren", och brände dem.
Om naturlagarna gällde också under andra världskriget och inte hade satts ur spel genom förintelsen, utgör denna beskrivning, liksom uppgifterna av de tre kronvittnena
Höss, Müller och Vrba, en enda kedja av omöjligheter.
Här de grövsta omöjligheterna:

Omöjlighet nummer ett:
Ingen arkitekt, som var vid sina sinnens fulla bruk, skulle ha inrättat ett krematorium i samma byggnad som en kammare, där man skulle föröva massmord medelst en explosiv gas.
Visserligen har zyklon B inte särskilt hög explosivitet, men enbart på grund av den latenta explosionsfara som härrörde från de zyklonmättade liken hade ett dylikt förfarande varit bevis på självmordsvansinne, än mer då man för att döda 2000 människor på tre minuter (Höss) måste använda väldiga mängder av gasen.
Ifråga om K I ligger krematoriet inte ovanpå "gaskammaren" utan alldeles intill denna.
Denna byggnad skulle först ha sprängts i luften och därvid gasat hela lägret, SS-männen också.
.............................
Omöjlighet nummer två:
Avlusningskamrarna måste, som redan nämnts, ha värmts till (minst) 25 grader för att zyklon B skulle förflyktigas inom en halvtimme. Ett sådant uppvärmningssystem finns inte i "gaskammaren".
På vintern hade det dröjt länge innan den större delen av gasen frisatts. Dessutom hade denna alls inte kunnat sprida sig i den till bristningsgränsen fullproppade kammaren (2000 människor på 210 m2 stor yta!).
......................................
Omöjlighet nummer tre:
Dörrarna till samtliga "gaskamrar" går inåt. !
Alltså hade specialkommandona inte kunnat komma in i dessa kamrar, som till sista kvadratcentimetern var fullproppade med lik. Vad var det för klåpare och grönköpingsarkitekter, som nazisterna gett i uppdrag att bygga deras förintelseanläggningar!
..........................................
Omöjlighet nummer fyra:
Superomöjligheten, så att säga, omöjligheternas omöjlighet.
Specialkommandot gick in i gaskammaren, enligt Höss en halvtimme, enligt Müller några minuter efter massmordet och kastade sig över liken: de tog av dem ringarna (Höss), drog av dem kläderna (Müller) och klippte av dem håret (Vrba).
Det hade varit rena självmordsuppdraget; ingen enda medlem av specialkommandot hade överlevt denna harakiriaktion (låt oss bara tänka på hur noga en amerikansk gaskammare måste ventileras efter avrättningen av en enda fånge, innan en läkare iförd skyddsdräkt och gasmask kan gå in i kammaren).
"Gaskamrarna" i Auschwitz ägde bara ett rudimentärt ventilationssystem, så det hade inte räckt med att specialkommandot bar gasmasker. Dessutom hade giftet häftat vid liken av de mördade, som specialkommandona påstås ha arbetat med, varvid de hade blivit dödligt förgiftade: giftet tränger nämligen genom huden.
Till på köpet bar specialkommandot inga gasmasker:
Enligt Höss rökte de ju, medan de sysslade med sitt hemska hantverk
De rökte! Mitt i en explosiv gas!
................................................
Omöjlighet nummer fem:
Såsom framgår av bevarade ritningar fanns det ingen annan väg från "gaskammaren" till krematoriet än en hiss med en bottenyta av 2,1 m x 1,35 m; denna kunde transportera på sin höjd fyra lik plus hissoperatören.
Största brådska var påbjuden vid transporten av de döda till krematoriet, ty nästa omgång dödskandidater stod redan och väntade framför "duschen" (försommaren 1944 skall ju inemot 12 000, enligt andra "historiker" upp till 24 000 människor ha gasats dagligen).
Att duschen inte var någon sådan, märkte inte de enfaldiga stackarna. Man hade nämligen tryckt tvålar (enligt andra "ögonvittnen" tvålattrapper) och frottéhanddukar (eller var det frottéhandduksattrapper?) i händerna på dem.
Medan de tåligt väntade, pendlade hisspojken fem hundra gånger upp och ner mellan gaskammaren och krematoriet och hanterade utan avbrott zyklongenompyrda lik mitt i en zyklonmättad miljö utan att ta skada till liv och lem!
.................................................
Omöjlighet nummer sex:
Krema II och Krema III uppvisar 15 brännugnar vardera, de andra krematorierna färre.
Kremeringen av ett lik tar också i de flesta moderna krematorier omkring en och en halv timme och gick avgjort inte fortare 1944. Om efter sex timmar 15 ugnar bränt 60 lik, så låg det ändå kvar 1940 mördade i "duschen", och nästa 2000 dödsvigda väntade sedan länge otåligt på att få gå in i denna!
...................................................

Om krematorierna: I Raul Hilbergs standardverk Die Vernichtung der europäischen Juden (Fischer Taschenbuch Verlag, upplaga av år 1990, s. 946) finner vi för vart och ett av de fyra krematorierna i Birkenau exakta uppgifter om drifttider.
De moderna krematorierna, som det i Basel, kan förbränna upp till 23 lik per dag och ugn.
För de kokseldade krematorierna i Birkenau låg dock den maximala dagskapaciteten enligt utsago av experter
(såsom I. Lagacé, chef för krematoriet i Calgary) på 5 lik per ugn.
Hade krematorierna i Birkenau ständigt fungerat felfritt
(och vi vet av dokument att detta inte var fallet), så hade man där kunnat bränna högst 150 000 lik.

Var brände man då de återstående 850 000 liken (det var ju en miljon judar som mördades?).
Enligt de utrotningstroende i gropar! Denna historia är ett tröstlöst ofog, då det på grund av syrebristen är omöjligt att bränna lik i gropar och i Birkenau dessutom omöjligt på grund av den höga grundvattennivån.
......................................

Nå vad tror ni?
Är det någon uns av sanning i dessa sex påståenden som han skriver.
Länkar/böcker/fakta allt är av intresse i detta fall.
mvh
Att resa i forna historiska spår. Det är ett sätt att återuppleva

Användarvisningsbild
Engelbrekt
Förvaltare
Förvaltare
Kön: Man
Från: Västra Götaland
Intresse: Modern krigföring
Kontakt:

Re: Förintelsen Ligger det nån sanning i detta

Inlägg av Engelbrekt » 25 okt 2008 18:33

Jag tror inte ett dugg på dessa påståenden han kommer med.
Specialkommandot gick in i gaskammaren, enligt Höss en halvtimme, enligt Müller några minuter efter massmordet och kastade sig över liken: de tog av dem ringarna (Höss), drog av dem kläderna (Müller) och klippte av dem håret (Vrba).
Jag har starkt för mig att jag läste i boken Gärningsmän att dom klipptes och var tvugna att klä av sig innan. Jag menar, annars var det väl ingen som skulle tro på att det var en dusch dom skulle in i?! Dom ville väl att judarna skulle hålla sig lugna!

Är absolut ingen expert på ämnet. Hoppas det finns någon här på forumet som kan motbevisa alla dessa påstenden.
401.Insatskompaniet!!

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Inlägg av York » 25 okt 2008 18:57

Edit: Hittade om rättegången så jag länkar bara till dom och tog bort övrigt i inlägget.

Irving v. Lipstadt - Defense Documents
http://www.hdot.org/trial/defense/van/i

David Irving v. Penguin Books and Deborah Lipstadt/VII
http://en.wikisource.org/wiki/David_Irv ... pstadt/VII

/Edit
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 25 okt 2008 19:24

Engelbrekt skrev:Jag tror inte ett dugg på dessa påståenden han kommer med.
Jag har starkt för mig att jag läste i boken Gärningsmän att dom klipptes och var tvugna att klä av sig innan. Jag menar, annars var det väl ingen som skulle tro på att det var en dusch dom skulle in i?! Dom ville väl att judarna skulle hålla sig lugna!

Är absolut ingen expert på ämnet. Hoppas det finns någon här på forumet som kan motbevisa alla dessa påstenden.
Det var ju inte alltid som det gick till på detta sätt att judarna fick klä av sig innan.
Nu har jag inte besökt Auschwitz/Birkenau (hoppas få göra det snart)
Men vissa påståenden borde det ganska lätt att få redan på sanningshalten i.
Ta exempelvis påståendet tre.
Omöjlighet nummer tre:
Alltså hade specialkommandona inte kunnat komma in i dessa kamrar, som till sista kvadratcentimetern var fullproppade med lik. Vad var det för klåpare och grönköpingsarkitekter, som nazisterna gett i uppdrag att bygga deras förintelseanläggningar!
...............................
Går dom inåt så är det nåt som inte stämmer.
Hur skulle man då få upp dörrarna om kamrarna är fulla med döda lik.
Enl alla böcker och samstämmiga vittnen så packades kamrarna proppfulla så till den grad att småbarn och bebisar slängdes högst upp allt för att få plats med så många som möjligt.
Varför då ha dörrar som går inåt? idiotiskt
Men nåt som inte nämns i texten är att det kan inte uteslutas att dörrarna även gick att öppna utåt.
Gjorde dom det?
Nån som vet?

Användarvisningsbild
Berater
Korpral
Korpral
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Pansar
Kontakt:

Inlägg av Berater » 25 okt 2008 19:29

Jag tror inte påståendena är riktiga låter som någon halvidiot som spekulerar lite för mycket.

Väljer att kommentera "Omöjlighet nummer fyra" till att börja med.
Zyklon B användes från början som avlusningsmedel för kläder. Det skulle ju betyda enligt "Omöjlighet nummer fyra" att man inte kunde använda kläderna efter avlusningen och då skulle ju hela avlusningsproceduren vara helt meningslös.

Det där med explosionsrisken med cyklonmättade lik låter bara larvigt med tanke på hur lite gas det var i förhållande till antalet lik. Vad fan tror han att en eller ett par burkar gas skulle göra ett gäng hundra lik till explosiva bomber :snurrig:

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Re:

Inlägg av lasseman69 » 25 okt 2008 19:56

Berater skrev:Jag tror inte påståendena är riktiga låter som någon halvidiot som spekulerar lite för mycket.

Zyklon B användes från början som avlusningsmedel för kläder. Det skulle ju betyda enligt "Omöjlighet nummer fyra" att man inte kunde använda kläderna efter avlusningen och då skulle ju hela avlusningsproceduren vara helt meningslös.

Det där med explosionsrisken med cyklonmättade lik låter bara larvigt med tanke på hur lite gas det var i förhållande till antalet lik. Vad fan tror han att en eller ett par burkar gas skulle göra ett gäng hundra lik till explosiva bomber :snurrig:
Ang kläderna gasen dunstar ju efter ett tag så vad menar du?
Det spelar ingen roll egentligen om det var farligt eller inte för dessa som hade hand om att ta reda på liken efter gasning.
Dom som hade denna bisarra uppgift tillhörde ju Sonderkommandon och var mer eller mindre utdömda och levde endast den korta tid som ansvariga fann lämpligt.
Dom ersattes av nya direkt och om nån ur dessa sonderkommandon skulle ha dött pga av att det fanns gas kvar
Vem brydde sig?
Det finns ju även berättelser om hur man ventilerade noga och om jag inte miss minner mig fanns det väl även stora fläktar som hjälpte till att få ut gasen.

Användarvisningsbild
Boa
Sergeant
Sergeant
Från: Örebro
Militär Grundutb: Utlandstjänst
Kontakt:

Inlägg av Boa » 25 okt 2008 21:23

Som gammal brandman undrar jag (eller rättare sagt, har en mindre kunskap) angående gaser och dess "explosivitet".
Nu har jag ingen som helst aning om vad gasen har för "brännbarhetsområde" =den temperatur som den den kan antändas, undre och övre, vilket är ganska hypotetiskt i och med att brandfarliga ämnen brukar ligga inom naturligt vanliga temperaturer. Sedan är det en fråga om koncentration, man kan tända en tändsticka i bensin utan problem (skulle själv inte testa dock) i och med att koncentrationen av bensin är för hög kontra syre och man kan göra det samma fast än man känner en doft av bensin i och med att koncentrationen är för låg.
Hur mycket gas tar kroppen upp? Kan den koncentrationen göra kroppen explosiv?
Som jag uppfattade det så var inte gasen så flyktig... Kanske CO2 förgiftning var en större dödsorsak om man klämde in så fruktansvärt många på ett så litet utrymme?
Pain is temporary, glory is forever.

Användarvisningsbild
Engelbrekt
Förvaltare
Förvaltare
Från: Västra Götaland
Intresse: Modern krigföring
Kontakt:

Inlägg av Engelbrekt » 26 okt 2008 00:30

Hittade en sida med några svar på dessa påstående, och svar på några andra!!

Angående Cyklon B skriver dom:
Cyklon B exploderar vid 60 000 delar per miljon. Det behövs endast en koncentration av 300 per miljon för att döda en människa på mindre än en timma. Helt klart var den koncentration av Cyklon B, som användes i gaskamrarna, långt under lättantändlighet eller explosionsnivån.
Länk:
http://www.perdata.se/forintelsen2.htm
401.Insatskompaniet!!

Användarvisningsbild
patrick05
Brigadgeneral
Brigadgeneral
Från: Västmanland
Militär Grundutb: Ej mönstrat än
Kontakt:

Inlägg av patrick05 » 26 okt 2008 01:17

lasseman69 skrev:I stamlägret Auschwitz finner besökaren ett intakt krematorium, som påstås vara i ursprungligt skick, och gaskamrar; i Birkenau spillrorna av fyra, i olika grad förstörda krematorier.
Hur det egentligen är med de intakta krematoriumerna vet jag inte, men gaskamrarna är uppbygda efter kriget och användes i vissa fall redan under kriget i andra syften än att mörda judar. Även om mycket av det som restuarerats märkts ut, så ska man dock inte stirra sig allt för blind på hur de idag ser ut, eftersom de i många fall förändrats på olika sätt innan man valde att anlägga museumet.
lasseman69 skrev:Omöjlighet nummer tre:
Som sagt, de dörrar som finns monterade på kammrarna idag är troligen inte autentiska, eller har ändrats i samband med restuareringar och annat. Det är inte heller ovanligt att arkitekterna, vilka förstås inte var medvetna om bristerna i deras ritningar, helt enkelt ritat fel och att detta senare åtgärdats. Att nu artikelförfattaren hakat upp sig på denna, tämligen lätt åtgärdade brist visar nog mer på brister i logiken än i realiteten.

lasseman69 skrev:Omöjlighet nummer fyra:
Superomöjligheten, så att säga, omöjligheternas omöjlighet.
Det hade varit rena självmordsuppdraget; ingen enda medlem av specialkommandot hade överlevt denna harakiriaktion (låt oss bara tänka på hur noga en amerikansk gaskammare måste ventileras efter avrättningen av en enda fånge, innan en läkare iförd skyddsdräkt och gasmask kan gå in i kammaren).
Jag har faktiskt ingen aning om Höss, Müller eller Vrba stod och tog tid innan de skickade in Sonderkommandot, och jag ser faktiskt inget som helst problem med det hela.
Att sedan jämföra Sonderkommandos hantering av offren med hur man agerar i samband med en avrättning i USA visar ånypå artikelförfattarens brist på logik, till skillnad från de som jobbar med avrättningar i USA så stod inte arbetsmiljön för medlemmarna i Sonderkommando speciellt högt. Det var inte heller något arbete som krävde någon större utbildning eller kunskaper, råkade man skicka in dem för tidigt så fick man skaffa sig nya arbetare, och helt i linje med nazisternas syn på judarna.
lasseman69 skrev:De rökte! Mitt i en explosiv gas!
Återigen, vi talar inte direkt om någon högexplosiv gas och återigen, vad brydde sig tyskarna om att medlemmarna i Sonderkommando dog?
lasseman69 skrev:Var brände man då de återstående 850 000 liken (det var ju en miljon judar som mördades?).
Enligt de utrotningstroende i gropar! Denna historia är ett tröstlöst ofog, då det på grund av syrebristen är omöjligt att bränna lik i gropar och i Birkenau dessutom omöjligt på grund av den höga grundvattennivån.
Det är inte alls omöjligt att bränna lik i gropar, speciellt som man inte la dem I gropen utan man staplade dem ovanpå järnvägsrälsar. I samband med att tyskarna började sina massavrättningar under sommaren 1941 så insåg man problemet med att göra sig av med alla kroppar, man insåg rätt snabbt att det var näst intill omöjligt att göra sig av med dem genom att slänga ner alla kroppar i en grop och bränna dem, det spelade ingen roll hur mycket bränsle man än använde sig av. Däremot gick det bättre när man lade dem ovanpå järnvägsrälsar och tände eld underifrån.
Samma system - och här är ett exempel som revisionisterna ofta talar om -användes nämligen efter Dresden, då man brände lik och likdelar. I fallet med Dresden verkar många av dessa ljusskygga forskare inte dra sig för att plocka fram exemplet, ofta för att försöka visa på hur många som verkligen dött, men tydligen var det omöjligt för tyskarna att nyttja samma system med judarna.
"The past is a foreign country: they do things differently there"
L. P. Hartley

Användarvisningsbild
Boa
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Boa » 26 okt 2008 09:39

Angående att bränna i gropar så är det inga problem med syretillförseln i och med att elden tar den syre den behöver. Minskar tillförseln av syre så minskar lågan och i genom det så ökar tillgången av syre och lågan ökar osv. Den söker en naturlig balans.
Att säga att det är "tröstlöst ofog" anser jag vara ett riktigt ofog...
Brand med öppen låga är en effekt av något som heter pyrolys. Då är värmen så hög att objektet avger brännbara gaser. Dessa gaser antänds när när blandningen av "den heliga treenigheten" Värme, Syre och Bränsle ligger i undre brännbarhetsområdet (oftast.. ibland kan det komma från andra hållet och antändas i det övre brännbarhetsområdet). Därför kan man ibland se en rökpelare som brinner en bra bit från sin bas, men strålningsvärmen från elden är så pass hög att den underhåller pyrolysen vid basen och sedan antänds rökgaserna när blandningen av "treenigheten" är den är i undre området.

Användarvisningsbild
Boa
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Boa » 26 okt 2008 10:01

Angående påståendet att gaskammardörrarna gick inåt...
Har kollat på bilder från -45 och där gick dörrarna utåt av allt jag kunde dömma i alla fall.
Med hänseende till dörrupphängning och reglar.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 26 okt 2008 13:37

Ang omöjlighet nr 3.
Jag har också läst att det byggdes "nytt" kring 1948 då efter dom autentiska ritningarna.
Men varför?
Klanta till det så onödigt som att sätta dörrarna så att dom öppnas åt fel håll.
Varför?
"så onödigt att ge vissa mera eld till brasan så att säga "
Det som dom flesta revisionister bygger mycket på är att Polen och Auschwitz/Birkenau stod under kommunistisk regim fram till järnridåns fall 1989 och som alla vet fanns det ingen som helst anledning för ryssarna att påvisa något som kunde ändra på förintelse berättelsen

Ang omöjlighet nr 4
Den så kallade omöjligheternas omöjlighet.
Jag bara suckar tyska SS-män och officerare sket totalt i om det dog nån av dessa judar ur sonderkommandot som hade hand om hanteringen.Deras tid var redan utdömd.
Det fanns alltid någon som var beredd att ta denna platsen för att kunna överleva en liten stund.
Är det nån som har nån uppfattning av hur länge man kunde överleva i dessa sonderkommandon?
Det finns ju berättelser om vissa som överlevt väldigt lång tid vilket jag har svårt att tro på.

Ang omöjligheten nr 6
Det finns saker man kan göra så att drift tiden på ugnarna förlängs.
Jag vet själv av erfarenhet (jobbar på ett stålverk där vi har ugnar )att det finns vissa saker man kan göra för att förlänga driftider och liknade.
Dessa saker härstammar från långt tillbaka så det är ingen omöjlighet att det även fanns att tillgå på 40 talet.
Jag ska prata med smältarna på mitt arbete och fråga hur man bäst förlänger en ugn.

Det du skriver Patrick05
Ang staplade av lik denna procedur kom väl igång sent?
För från början sklet man totalt i att försöka dölja liken utan man grävde väl gropar som man slängde ned dom i?
När sedan marken började bränna under fötterna och man skulle dölja sina gärningar då var det väl en SS-officer
(har tyvärr glömt namnet) som kom på hur man lättaste skulle kunna bränna liken.
(för det var stora problem att få dom att brinna)Denna SS-officer åkte också runt och förvisade detta om jag nu inte minns fel

Användarvisningsbild
Berater
Korpral
Korpral
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Pansar
Kontakt:

Re: Re:

Inlägg av Berater » 26 okt 2008 15:45

lasseman69 skrev:
Berater skrev:Jag tror inte påståendena är riktiga låter som någon halvidiot som spekulerar lite för mycket.

Ang kläderna gasen dunstar ju efter ett tag så vad menar du?
Det spelar ingen roll egentligen om det var farligt eller inte för dessa som hade hand om att ta reda på liken efter gasning.
Dom som hade denna bisarra uppgift tillhörde ju Sonderkommandon och var mer eller mindre utdömda och levde endast den korta tid som ansvariga fann lämpligt.
Dom ersattes av nya direkt och om nån ur dessa sonderkommandon skulle ha dött pga av att det fanns gas kvar
Vem brydde sig?
Det finns ju även berättelser om hur man ventilerade noga och om jag inte miss minner mig fanns det väl även stora fläktar som hjälpte till att få ut gasen.
Det jag menade är det här: "Dessutom hade giftet häftat vid liken av de mördade, som specialkommandona påstås ha arbetat med, varvid de hade blivit dödligt förgiftade: giftet tränger nämligen genom huden."

Skulle inte giftet häfta fast i kläderna också så att de inte skulle gå att använda eller fanns det någon tidsgräns menar han när gasen skulle sluta häfta fast i saker?
Grejen med Cyklon B var väl att den inte var så extremt giftig.

Läste en bok av en som hade tillhört ett Sonderkommando i Auschwitz kommer inte ihåg vad den hette, men kommer inte ihåg att jag läste något om förgiftingar.

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Inlägg av York » 26 okt 2008 16:19

Omöjlighet nummer fem:
Såsom framgår av bevarade ritningar fanns det ingen annan väg från "gaskammaren" till krematoriet än en hiss med en bottenyta av 2,1 m x 1,35 m; denna kunde transportera på sin höjd fyra lik plus hissoperatören.
Största brådska var påbjuden vid transporten av de döda till krematoriet, ty nästa omgång dödskandidater stod redan och väntade framför "duschen" (försommaren 1944 skall ju inemot 12 000, enligt andra "historiker" upp till 24 000 människor ha gasats dagligen).
Att duschen inte var någon sådan, märkte inte de enfaldiga stackarna. Man hade nämligen tryckt tvålar (enligt andra "ögonvittnen" tvålattrapper) och frottéhanddukar (eller var det frottéhandduksattrapper?) i händerna på dem.
Medan de tåligt väntade, pendlade hisspojken fem hundra gånger upp och ner mellan gaskammaren och krematoriet och hanterade utan avbrott zyklongenompyrda lik mitt i en zyklonmättad miljö utan att ta skada till liv och lem!
Synd att han inte kunde klämt fram en referens annat än hans syrliga ”andra ”historiker” ”.
Intressant hur man kan leka med statistik. Här lyfter han fram en extrem siffra och får den låta som norm. Problemet som blir ytterligare är att i och med den extrema belastning som genererade genom ungerska judarna försommaren -44 använde man inte bara ugnarna till att bränna de döda eftersom de inte klarade belastningen utan man brände även utomhus!

”The incoming volume was so great that the SS at Auschwitz resorted to burning corpses in open-air pits as well as the crematoria.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz- ... f_genocide

In 56 days From April to the end of June 1944, 436,000 Hungarian Jews, half of the pre-war population, were deported to Auschwitz and to their deaths.
http://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz# ... f_genocide
Wiki säger att 12,000 anlände i genomsnitt varje dag, allstå det lägsta angivna av honom.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... eportation

Begreppet bottenyta förvirrar mig. Varför inte använda begreppen kvadrat eller kubik för att redogöra för storleken? Bottenyta är det samma som kvadratyta vill jag förstå han menar?
Han snackar om alltså om endast 4 per gång enligt golvytan, tydligen var stapling inte en tänkbarhet enligt honom för tyskarna? Men det måste det ju vara eftersom hans siffror säger det, ”500” rundor.

”The bodies were removed from the chamber, there was a lift there--actually it consisted only of boards 2 1/2 x 1 1/2 metres.” (2,1 m x 1,35 m angav Graf). Här ges lite större yta att leka med. Jag utgår visserligen från att vi snackar om Krematoriet K II.
http://www.holocaustdenialontrial.org/t ... nse/van/ix

Professor Van Belt ger en siffra på 20-25 personer för hissen. Detta minskar givetvis turbehovet drastiskt.
http://books.google.se/books?id=83dvJxP ... &ct=result s.470

Lite sifferflummade jag gjorde på hans siffror. :snurrig: :oops:
24 000 gasade / 500 hissrundor = 48 lik per gång (staplade 4 x 12)
12 000 gasade /500 hissrundor = 24 lik per gång (staplade 4 x 6)

Men jag struntar i Van Belt siffra och vi ökar effektiviteten lite. Med femfaldigad ökning av Grafs sifferdata:
24 000 gasade / 20 lik per gång i hiss =1200 turer/dag
12 000 gasade / 20 lik per gång i hiss = 600 turer/dag

Fråga blir då alltså: varför endast säga ”500” omgångar då matematik ger en högre hissrundor siffra t o m på lägstanivån och främjar hans argument?

600 turer och du har 2 h att göra dem innan nästa gasningsomgång kommer ger 5 hissturer per minut (600/120). 1200 turer ger 10 hissturer per minut (1200/120).

Om vi ser utifrån hans nämnda siffror för gasade/hissrundor
24 000 gasade / 500 hissrundor = 48 lik per gång (4 x 12)
12 000 gasade /500 hissrundor = 24 lik per gång (4 x 6)

Dock blir all den där matematiken värdelös eftersom krematoriet som sagt inte klarade av att bränna tillräckligt snabbt den hör försommaren och man brände även kroppar utomhus.

Vintertid eldade sondercommandona så det var varmt, gällande hans argument nr 2.

Skummande igenom hans verk Förintelsen skärskådad av Graf och det var det väntade resultatet det gav (som sagt). http://www.vho.org/aaargh/fran/livres6/GRAFHolsv.pdf
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 26 okt 2008 17:59

Är det nån som har sett dessa ritningar som nämn?
Skulle vara intressant att se
Ang omöjlighet nummer fem:
Hmmmmmmm
Så när man skulle få dit dom stackars människorna så fick dom först åka hiss?
Då faller all logik och tidsaspekt mfl haverera totalt.
Fattar inte resonemanget han framför.

Hmmmmmmmmmmm
Vart väntade då dessa människor ?
Eftersom enl Graf och dom omtalade ritningarna fanns det endast en utväg från gaskammaren/duschen
Skulle inte dessa då ha stått vid hissarna och sett liken?.

Sedan resonemanget han för ang storleken på hisssen bottenytan 2,1 m x1,35 höjden?
Hmmmmmmm
Hur liten var då denna hisspojke?
Även vid dessa mått så går det att trycka in "massor" av människor räkna på barn kvinnor alla var inte 190 cm och 100 kg
Jag är inget geni på matte men om du tar bort hisspojken och höjer måtten en anning då får du utan vidare in en respektabel mängd lik.
Betänk även att man staplade dom enl. alla konsten regler det fanns säker krav på hur många som åt gången skulle fraktas.
...
:fundersam:
En länk till där jag fått tag på detta
Ville egentligen inte länka men det är så många som är med i debatten så här har ni att läsa
http://vho.org/S/b/fs/index.html

Skriv svar