WW2Online

Här diskuteras filmer, dokumentärer, serier, spel, böcker, tidskrifter och hemsidor med anknytning till militärhistoria.
Kategoriregler
Du använder väl "spoilertaggen"
Spoiler:
när du nämner slut och viktiga händelser i filmer och serier?
Skriv svar
pow902
Menig
Menig
Kontakt:

WW2Online

Inlägg av pow902 » 13 jun 2004 22:20

När spel om andra världskriget kommer på tal tycker jag att detta spel förtjänar att nämnas. Det har ett oförtjänt dåligt rykte på grund av en dålig start och ett absolut horribelt forum som man bör undvika.

Men själva spelet är en pärla, det är det enda spelet jag känner till som eftersträvar en total realism i stridssimulation med en enda stor server för alla spelare där man kan både flyga, köra stridsvagnar, styra jagare och traska runt som infanterist.

Systemet är inte uppbyggt runt skadepoäng och XP som alla andra MMPORG:s, utan de använder en motor för att simulera riktig fysik, tex ballistiska beräkningar för att se om en granat penetrerar pansar etc, och om den gör det så förlorar alltså inte tex stridsvagnen hälsa, utan om det sitter en besättningsman bakom den penetrerade plåten lär han bli fylld av splitter. Samma sak med komponenter, man kan slå ut larvband, motorer, kanoner med mera.

Visst finns det många skönhetsfel och buggar även nu tre år efter spelet släpptes, men de är absolut sekundära till det unika i spelet.

Jag lägger in en länk till spelets hemsida om någon är intresserad, spelet har en hög inlärningskurva, men om man kan hantera IL-2 på realistiska inställningar så lär man inte ha några problem alls. Man kan ställa frågor på forumen eller inne i spelet på kanal 99 om man behöver hjälp.

http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/index.jsp

Mille
Överste
Överste
Kön: Man
Från: Dalarna
Militär Grundutb: Flottan
Kontakt:

Inlägg av Mille » 13 jun 2004 22:28

Instämmer helt med pow902.

Jag har själv spelat i 1 1/2 år.

Är du med i en squad pow902?

pow902
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av pow902 » 13 jun 2004 22:33

Japp!

Jag spelar med Nordland för Axelmakterna, hamnade där från början tack vare att min gamla squad blev assimilerad av dem. Har spelat sen sommaren 2002 och njutit av varenda stund :D

Mille
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av Mille » 13 jun 2004 22:35

Ok! kul att höra!

Är själv med i kampfgruppe Wiking

eller KGW, som vi kallar det

pow902
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av pow902 » 13 jun 2004 22:41

Nä!!

Vad kul!!

Jag är polare med Mengil som hoppade över till er nyligen, han vill att jag ska komma över också :P

Jag saknar de gamla triaddagarna, 4:e Panzerdivision är ju den bästa i tyska armén :D

Men det blir troligtvis att jag stannar med Nordland, svårt o motivera att byta efter så lång tid. I vilket fall så har jag fria händer att sätta in Nordland där det behövs om inte de högre makterna är inne, så bli inte förvånad om vi dyker upp i norr =)

Mille
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av Mille » 13 jun 2004 22:47

Jag håller med dig!

Det var roligt.

Det var som om varje gubbe visste sitt jobb, snacka om teamwork.

Ni är välkomen norrut om ni vill.

Det är lite skillnad att slåss mot engelsmännen än mot fransmännen konstigt nog. Britterna slåss betydligt bättre.

pow902
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av pow902 » 13 jun 2004 22:58

Heh jo, det är rätt märkligt att historien återupprepar sig på det sättet :D

Men det är rätt trevligt o få lite miljöombyte, jag har spelat nästan 100% av min tid i norra sektorn, Holland är väl trevligt men det är skoj att kika omkring på lite belgiska sevärdheter också. :soldat:

Vi får väl se vad det blir av Nordland, vi har hamnat i en infanteridivision med ett gäng spanjorer som inte gärna talar engelska, så det är möjligt att vi studsar tillbaka norrut om inte alltför lång tid.

Fast jag ska inte sitta här och vara negativ, det kanske blir jättebra i den nya divisionen. Men vi kommer med all säkerhet göra många besök hos Kampfgruppe Wiking, CSPB och Windhund

Användarvisningsbild
PansarMusen
Förvaltare
Förvaltare
Kontakt:

Inlägg av PansarMusen » 14 jun 2004 00:35

Jag spelade det ett tag, det var kul men jag kom aldrig riktigt in i det.

Vad har ni för uppkoppling?
Själv sitter jag på en telia ADSL lina, och jag tyckte att det laggade hela tiden. Har ett skräck exempel då jag lyckades smyga upp till en engelsman bakifrån och satte en bula i nacken på honom, varpå han springer iväg för att 3 sekunder senare tömma ett kpist mag i mig :?

Mille
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av Mille » 14 jun 2004 06:16

Jag har kabel via tv nätet.

Det var ett tag det laggade väldigt mycket för alla.

Det blev bättre som tur var, annars hade jag också lagt av

pow902
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av pow902 » 14 jun 2004 14:47

Jag sitter på högskolans bredband för tillfället, men ska flytta snart så då får jag återgå till modem och lagg =(.

Men de har uppgraderat grafiken en hel del på sistone, så om du har en halvgammal dator så blir det nog inga höjdar FPS. Det är helt klart spelbart på min två år gamla dator dock så det är inget extremt.

OrocTana
Korpral
Korpral
Kontakt:

Inlägg av OrocTana » 15 jun 2004 12:37

Kostar det?

Användarvisningsbild
jonte
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av jonte » 21 jun 2004 05:06

mille skrev:Det är lite skillnad att slåss mot engelsmännen än mot fransmännen konstigt nog. Britterna slåss betydligt bättre.
Det blir skillnad på det nu när La Garde Imperial har bildats mille. Joinade dem för inte så länge sedan, äntligen en vettig fransk squad som jag var ute och letade efter från första början när jag lämnade KGW. Enda problemet är att efter senaste patchen får jaga bara 5-15 FPS. :/ Måste gå på LOA till augusti - september då jag köper en ny dator.

zaphir
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av zaphir » 24 jun 2004 21:22

Har alltid velat testa WW2 online. Får vänta tills det kommer en trialversion :)

-WolF-
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av -WolF- » 24 jun 2004 21:50

jag vill också testa, men det kostar ju pengar :(

Mille
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av Mille » 24 jun 2004 23:02

jonte skrev:
mille skrev:Det är lite skillnad att slåss mot engelsmännen än mot fransmännen konstigt nog. Britterna slåss betydligt bättre.
Det blir skillnad på det nu när La Garde Imperial har bildats mille. Joinade dem för inte så länge sedan, äntligen en vettig fransk squad som jag var ute och letade efter från första början när jag lämnade KGW. Enda problemet är att efter senaste patchen får jaga bara 5-15 FPS. :/ Måste gå på LOA till augusti - september då jag köper en ny dator.
Varför lämnade du KGW?

Jag har spelat lite lonewolf som fransk, jag gillar deras svar å vår 88 a, vad har den för kaliber 75 ?

I alla fall, den är bra.

Det roligaste at spela fransk, är när det går dåligt för dom. :oops: Då kan man hoppa in i vilken stad som helst och kommer direkt in i striden.

Har man dåligt med tid så är det ett alternativ, när man inte har tid att sitta på en Opel i 5-10 minuter :D

Skriv svar