Rapportera fel på sidan

Denna avdelning är avsedd för diskussioner och synpunkter rörande vår hemsida och forumet. Här finner du även "officiella" tillkännagivanden och nyheter.
Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Jugoslaviska krigen
Kontakt:

Rapportera fel på sidan

Inlägg av Admin » 07 maj 2006 19:51

Under dagen har Krigsforum varit nere av okänd anledning. Försöker få ett svar av hosten som undvikande svarar "vi har stängt av några sidor som helt enkelt drar för mycket resurser tyvärr." Varför det då skulle drabba Krigsforum är för mig ett mysterium. Jag är inte nöjd med hur webbhotellet hanterat detta och kan mycket väl tänka mig att byta host.

Vi får hoppas att allt är intakt och vill passa på att be er att rapportera minsta bugg eller fel som ni upptäcker på forumet i denna tråd.

Tack.
Senast redigerad av 2 Admin, redigerad totalt 22 gång.
All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

Användarvisningsbild
PZG12
Överste
Överste
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Reenactment
Kontakt:

Inlägg av PZG12 » 07 maj 2006 19:53

Det första jag har märkt är att hangartävlings tråden har helt enkelt försvunnit från jordens yta. Mycket mysteriskt...
"Wars can be prevented just as surely as they can be provoked" Omar Bradley

MVH wiSH - Moderator

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Från: Västerbotten
Militär Grundutb: Frisedel
Intresse: Modellbygge
Kontakt:

Inlägg av McCoy » 07 maj 2006 19:54

wiSH skrev:Det första jag har märkt är att hangartävlings tråden har helt enkelt försvunnit från jordens yta. Mycket mysteriskt...
Om det kan vara till någon hjälp för Daniel så var det i den tråden som det sista inlägget skrevs fyra minuter innan kraschen idag.
Semper fidelis - McCoy

Förr var det nu, men jävligare var det desto värre. Men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit så dåligt! - Okänd

Användarvisningsbild
Jimmy
Fredsbevarare
Fredsbevarare
Från: Halland
Militär Grundutb: Skyddscentrum
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av Jimmy » 07 maj 2006 19:56

I går såg jag att tråden "Avatarer" försvann från huvudsidan..

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kontakt:

Inlägg av Admin » 07 maj 2006 19:56

Jimmy skrev:I går såg jag att tråden "Avatarer" försvann från huvudsidan..
Utveckla gärna. Förstår inte riktigt hur du menar. Huvudsidan?

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kontakt:

Inlägg av Admin » 07 maj 2006 19:57

McCoy skrev:
wiSH skrev:Det första jag har märkt är att hangartävlings tråden har helt enkelt försvunnit från jordens yta. Mycket mysteriskt...
Om det kan vara till någon hjälp för Daniel så var det i den tråden som det sista inlägget skrevs fyra minuter innan kraschen idag.
Jag svarade i den tråden och raderade därefter mitt testmeddelande, nu syns tråden igen. Varför den försvann är för mig ett mysterium. Vet inte vad webbhotellet sysslat med så håll ögonen öppna!

Användarvisningsbild
Jimmy
Fredsbevarare
Fredsbevarare
Kontakt:

Inlägg av Jimmy » 07 maj 2006 19:59

På denna sida såg jag i går hur senaste inlägg inte syntes. Och i det här fallet var det "Egen avatar"

index.php

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kontakt:

Inlägg av Admin » 07 maj 2006 20:00

Vad såg du istället då?

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Från: Västerbotten
Militär Grundutb: Frisedel
Intresse: Modellbygge
Kontakt:

Inlägg av McCoy » 07 maj 2006 20:02

Daniel skrev:Jag är inte nöjd med hur webbhotellet hanterat detta och kan mycket väl tänka mig att byta host.
Det känns som om det skulle vara en idé att börja se sig om efter alternativ då jag har upplevt att tillgängligheten inte har varit den bästa på senare tid och det har väl antagligen med hosten att göra att de inte klarar trafiken.
Daniel skrev:"vi har stängt av några sidor som helt enkelt drar för mycket resurser tyvärr."
Vad är det som säger att inte KF är en av de sidor som har stängts av för att spara på resurser och hur som helst så tycker jag att svaret verkar inte bara en aning oseriöst utan det är nog så att det är ett webhotell som har gapat över för mycket och har tagit på sig mer än vad de har resurser till vilket inte heller känns speciellt seriöst.
Semper fidelis - McCoy

Förr var det nu, men jävligare var det desto värre. Men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit så dåligt! - Okänd

Användarvisningsbild
Jimmy
Fredsbevarare
Fredsbevarare
Kontakt:

Inlägg av Jimmy » 07 maj 2006 20:05

@ Daniel: Tydligare än så här kan jag inte göra det. Denna rubrik fanns inte: Avatarer (önska personlig avatar - minst 100 inlägg krävs) , det enda som syntes var Norselight's användarnamn.

Användarvisningsbild
Element_Five
Överstelöjtnant
Överstelöjtnant
Från: Skåne
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Kontakt:

Inlägg av Element_Five » 07 maj 2006 20:07

Daniel vilket webbhotell är det som KF ligger på nu egentligen? Om det ligger nere ofta så har de troligen ingen backup lina vilket de flesta seriösa har mig veteligen.
.: Legitimerad skrivbordsgeneral, nörd och tvåbarnspappa!

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kontakt:

Inlägg av Admin » 07 maj 2006 20:10

Jimmy skrev:@ Daniel: Tydligare än så här kan jag inte göra det. Denna rubrik fanns inte: Avatarer (önska personlig avatar - minst 100 inlägg krävs) , det enda som syntes var Norselight's användarnamn.
Okej, ungefär som det var i flygforumet nu alltså.

Användarvisningsbild
T-34
Förvaltare
Förvaltare
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Kavalleriet
Kontakt:

Inlägg av T-34 » 07 maj 2006 20:33

Lustigt, i Hangartråden skickade jag upp en bild plus fråga precis innan KF blev oåtkommligt. Jag såg bilden och läste texten men när jag gick tillbaka till index försvann KF och nu finns inte frågan eller bilden kvar. (Det var en svår fråga speciellt utformad för McCoy :D )
Magnus

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kontakt:

Inlägg av Admin » 07 maj 2006 20:44

T-34 skrev:Lustigt, i Hangartråden skickade jag upp en bild plus fråga precis innan KF blev oåtkommligt. Jag såg bilden och läste texten men när jag gick tillbaka till index försvann KF och nu finns inte frågan eller bilden kvar. (Det var en svår fråga speciellt utformad för McCoy :D )
Magnus
Databasen gick ner pga att några sidor på servern överbelastade databasen. Av denna anledning försvann förmodligen ditt inlägg, särskilt med tanke på att du, precis som du själv nämner, sände inlägget strax innan sidan gick ner. Problemet med databasen hade nog påbörjats en tid innan sidan gick ner.

Användarvisningsbild
Trismegistus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Från: Västmanland
Militär Grundutb: Luftvärnet
Intresse: Samlande
Kontakt:

Inlägg av Trismegistus » 07 maj 2006 23:55

Sådant här händer nog tyvärr hos de flesta webhotell. Har själv ett svindyrt konto hos Loopia och har upprepade tilfällen sett att min sida antingen helt gått offline eller fått genomruttna accesstider till MySQL-databasen.

Kontaktar man sedan supporten så får man oftast ett luddigt svar i stil med att problemet är lokaliserat på servern som sidan ligger på & att dom arbetar på att lösa problemet.

Problemet ligger nog mer i att webbhotellen trycker in fler konton på servrarna än vad dom egentligen klarar av & börjar ett konto strula så drabbar det alla andra sajter som ligger på samma server också. Är det SQL-databaser inblandade så är dessa nog ofta roten till det onda...

Har det försvunnit saker på sidan så borde i.a.f. clownerna på Webcows kunna återställa en backup av sidan från tiden precis innan kraschen.

Får just nu upp följande felmeddelande överst på skärmen om det kan vara till någon hjälp:

Kod: Markera allt

Warning: main(./includes/functions_log.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/wis13290/public_html/forum/posting.php on line 31

Warning: main(./includes/functions_log.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/wis13290/public_html/forum/posting.php on line 31

Warning: main(): Failed opening './includes/functions_log.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/wis13290/public_html/forum/posting.php on line 31

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wis13290/public_html/forum/posting.php:31) in /home/wis13290/public_html/forum/includes/page_header.php on line 488

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wis13290/public_html/forum/posting.php:31) in /home/wis13290/public_html/forum/includes/page_header.php on line 490

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wis13290/public_html/forum/posting.php:31) in /home/wis13290/public_html/forum/includes/page_header.php on line 491

Skriv svar