någon viktig sak/person?

Här diskuteras och analyseras det första världskriget i allmänhet.
Skriv svar
Ves
Aspirant
Aspirant
Kontakt:
någon viktig sak/person?

Inlägg av Ves » 08 dec 2005 14:57

hej jag undrar om man skulle få lite tipps om vad man kan skriva en liten text om en händelse eller person och sak ?

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Kön:Man
Från:Västerbotten
Militär Grundutb:Frisedel
Intresse:Modellbygge
Kontakt:

Inlägg av McCoy » 08 dec 2005 15:01

Hur tänkte du dig då? Rör det någon person i samband med Det Stora Kriget eller mellankrigstiden så är det här du skall skriva, rör det WWII så skriver du under Enskilda individer och sen så har du ju Efterkrigstiden och Historia/religion för övriga epoker.

I övrigt så förstår jag inte din fråga.
Semper fidelis - McCoy

Förr var det nu, men jävligare var det desto värre. Men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit så dåligt! - Okänd

Ves
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Ves » 08 dec 2005 15:38

vi har fott i uppgift att skriva om någon viktig sak/person (utom Hittler) som hände mellan 1880-1925 på max 3 sidor med stl 14
:wink:

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Kontakt:

Inlägg av McCoy » 08 dec 2005 16:06

Det råd jag kan ge dig då är att skumma igenom den här delen av forumet och se om du kan hitta någon person/händelse som du finner att du kan skriva om. Jag och de andra här på KF kan dock inte hjälpa dig med själva uppgiften men vi kan svara på frågor om det är något som du sedermera undrar över när du väl har hittat ett lämpligt ämne. Det finns hur mycket som helst att skriva om under den perioden så du kommer bli väldigt förvånad när du sätter dig ner och går igenom det material som finns att tillgå här på KF.

Lycka till med uppgiften och tveka inte att ställa specifika frågor om det är något som du undrar över.
Semper fidelis - McCoy

Förr var det nu, men jävligare var det desto värre. Men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit så dåligt! - Okänd

Ves
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Ves » 08 dec 2005 16:25

men e något mycket lättare att skriva om tex bilens histora eller något sont kanske flyg planets historie?

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Kontakt:

Inlägg av McCoy » 08 dec 2005 16:26

Det är svårt att säga att den saken/händelsen är lättare att skriva om än den saken/händelsen då det i slutänden hänger på den som skriver och vad man använder som källor.
Semper fidelis - McCoy

Skriv svar