Kasernen

Denna avdelning är avsedd för diskussioner och synpunkter rörande vår hemsida och forumet. Här finner du även "officiella" tillkännagivanden och nyheter.
Användarvisningsbild
ThEd85
Korpral
Korpral
Kontakt:

Kasernen

Inlägg av ThEd85 » 12 jul 2005 01:28

Hur kommer det sig att man måste ha 100 inlägg nu för att kunna posta där helt plötsligt? :fundersam:
Thomas

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Inlägg av York » 12 jul 2005 01:40

För att folk inte ska registrera sig enbart för att skriva i kasernen.
Daniel skrev: Nya regler gäller för forumavdelningen Kasernen. Nu beviljas endast medlemmar som har minst 100 inlägg möjlighet att skriva i Kasernen. Då man kommit upp i 100 inlägg så tilldelas man automatiskt access. MEN, att spamma forumet för att komma upp i det angivna antalet inlägg kommer endast att resultera i varningar och eventuellt en avstängning. De som inte sköter sig i Kasernen och inte kan hantera exempelvis politiska diskussioner, kommer att nekas access till Kasernen. Vi tilldelar inga medlemmar specialtillstånd att få access till Kasernen, så det är ingen idé att be om detta.
viewtopic.php?t=1485&highlight=kasernen
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Jugoslaviska krigen
Kontakt:

Inlägg av Admin » 12 jul 2005 06:19

ThEd85 jag har nu fått radera några av dina inlägg då de inte tillfört diskussionerna någonting alls. Jag hoppas du inte gjorde dessa inlägg i syfte att nå ett högre inläggsantal.
All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

zindu
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av zindu » 18 jul 2005 17:07

Först och främst vill jag bara tacka för ett superbra forum! Sen vill jag bara säga att jag tycker det är en jättebra att man inte kan skriva i kasernen hursomhelst, då det är ett bra sätt att bibehålla fokusen på det som forumet handlar om. Men, jag tycker nog ändå att 100 inlägg är för högt antal inlägg, för att få tillstånd till att skriva i kasernen. Fast jag förstår nog att ni inte kan ha för lågt antal heller, då det också blir lätt att uppnå, för att sedan få fritt tillträde till kasernen. Aja, hursomhelst, vill bara säga att jag tycker det är jättebra att ni raderar inlägg som inte tillför diskussionerna i fråga något. Har varit på alltför många forum där alla möjliga oväsentliga inlägg får vara kvar hursomhelst, och det tycker jag är dåligt.

Keep up the good work!

Mvh

zindu

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Från: Västerbotten
Militär Grundutb: Frisedel
Intresse: Modellbygge
Kontakt:

Re: Kasernen

Inlägg av McCoy » 18 jul 2005 17:16

ThEd85 skrev:Hur kommer det sig att man måste ha 100 inlägg nu för att kunna posta där helt plötsligt? :fundersam:
Enligt informationstråden som är postad här ovan så började 100 inläggsregeln att gälla i Kasernen redan före du blev medlem på KF.
zindu skrev:Men, jag tycker nog ändå att 100 inlägg är för högt antal inlägg, för att få tillstånd till att skriva i kasernen.
100 är högt för en del och lågt för en del. Det beror nog på hur stor lust och vilja man har att sitta och skriva i forumet hur snabbt det går att fylla den kvoten. Sen så finns det de som inte alls skriver något i forumet utan bara läser, funkar för dem men jag tycker ändå att det är synd eftersom fler skribenter tillför till forumet.

Användarvisningsbild
ww2-passion
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av ww2-passion » 09 sep 2005 12:44

Jeg vil glæde mig til den dag hvor jeg kommer i "varmestuen" på kassernen.
Jørn

Mille
Överste
Överste
Från: Dalarna
Militär Grundutb: Flottan
Kontakt:

Inlägg av Mille » 09 sep 2005 13:04

Det brukar gå ganska snabbt :wink:
MVH
Johan

Användarvisningsbild
ww2-passion
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av ww2-passion » 09 sep 2005 13:10

Det tror jeg på , tak.
Det er min første dag i dette forum hvor jeg har travlt med at "suge" en masse til mig. Jeg er meget imponeret over denne web-site. Jeg har prøver en i Frankrig, men den kan ikke måle sig med denne. OK , der traf man og fik gode venner ( kompis) fra andre lande. Jeg tror jeg bliver boende!!
Jørn

Användarvisningsbild
Patch
1:e Sergeant
1:e Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Patch » 21 okt 2005 15:56

Tycker att det är bra att det blev ändrat så det krävs 250 inlägg!
MvH Alex

Användarvisningsbild
Kamikaze
Kapten
Kapten
Från: Västra Götaland
Kontakt:

Inlägg av Kamikaze » 22 nov 2005 20:33

Själv tycker jag gränsen lika gärna kunde ha stannat vid 100. Vid 100 inlägg börjar man ju räknas som "Fullvärdig medlem" och att man då måste vänta ytterligare 150 inlägg för att få skriva i kasernen tycker jag är lite orättvist.

konsult
Avstängd
Avstängd

Inlägg av konsult » 22 nov 2005 20:44

Är det 250 nu var står det?

Användarvisningsbild
Kamikaze
Kapten
Kapten
Från: Västra Götaland
Kontakt:

Inlägg av Kamikaze » 22 nov 2005 20:45

I Kasernen tar vi en välbehövd permis från militärlivet och lär känna varandra lite närmare. Ett forum om allt och ingenting. Obs! Det krävs minst 250 inlägg för att få tillgång att skriva i detta forum.

konsult
Avstängd
Avstängd

Inlägg av konsult » 22 nov 2005 20:49

Ok det var ju synd nu när man var så nära... Får väl skriva lite skitinlägg då :)

Användarvisningsbild
McCoy
General
General
Från: Västerbotten
Intresse: Modellbygge
Kontakt:

Inlägg av McCoy » 22 nov 2005 20:51

konsult skrev:Ok det var ju synd nu när man var så nära... Får väl skriva lite skitinlägg då :)
Det är ingen bra idé. Fortsätt du att skriva som vanligt så skall du se att du får tillträde till kasernen du med så småningom.

Användarvisningsbild
Wagner
Fänrik
Fänrik
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Organisationer
Kontakt:

Inlägg av Wagner » 22 nov 2005 20:59

konsult skrev:Ok det var ju synd nu när man var så nära... Får väl skriva lite skitinlägg då :)
Med den inställningen lär du aldrig få skriva i Kasernen.
Tommy Wagner

Skriv svar