Min historia lärare

Här diskuteras allt det som berör Andra världskriget i allmänhet.
Skriv svar
seven
Menig
Menig
Kontakt:

Min historia lärare

Inlägg av seven » 13 apr 2004 11:23

Min lärare i historia är så kass på historia hon säger att det var usa som tog berlin inte ryssarna och så säger hon att rommel var överste jag försöker förklara att det inte var så men hon lyssnar inte det är ju knappast bra att hon lär ut saker som inte stämmer vad tycker ni???

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Jugoslaviska krigen
Kontakt:

Inlägg av Admin » 13 apr 2004 11:25

Det var ju underligt. Bjud in din lärare till krigsforum vet jag :wink:
All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

seven
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av seven » 13 apr 2004 11:26

Det ska jag göra :D

Användarvisningsbild
Livdragon Svedberg
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Livdragon Svedberg » 13 apr 2004 11:28

Finns bara ett ord för det - katastrof.

Det värsta är att det knappast står så i historieböckerna och det ligger nog ej heller i det svenska skolväsendets intresse att lära ut uppenbara felaktigheter. I sådana fall kan ju en språklärare stå och hitta på egna ord också.

"... och ha det nu så roligt på er semester i Frankrike barn!"

Användarvisningsbild
Dynamit
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Dynamit » 13 apr 2004 11:30

Åh fy fan säger jag bara *kräks*. Jag minns min historielärare. Han var helt klart kommunist. Han försökte lära oss hur fel USA hade i allt och att Saddam kanske ändå inte är den som är ond. Och vidare så berömde han hela tiden Sovjets system :roll:

Visst han lärde oss att tänka kritiskt vilket är bra men vafan, man kan ju inte hålla på och övertyga skolelever om en ideologi!

Du borde anmäla din lärare till skolstyrelsen tycker jag. Sådanna fel får man bara inte komma med

helix
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av helix » 13 apr 2004 11:58

jag har haft samma historie lärare som seven och hon är fan helt blåst

Fotsoldat
1:e Sergeant
1:e Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Fotsoldat » 13 apr 2004 23:37

Seven?

Användarvisningsbild
Livdragon Svedberg
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Livdragon Svedberg » 14 apr 2004 01:51

Fotsoldat skrev:Seven?
Seven är personen som startade tråden...

seven
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av seven » 14 apr 2004 10:02

Fotsoldat skrev:Seven?
Vadå seven...

Användarvisningsbild
harreX
Förvaltare
Förvaltare
Militär Grundutb: Frisedel
Kontakt:

Re: Min historia lärare

Inlägg av harreX » 14 apr 2004 10:49

[quote="seven"]Min lärare i historia är så kass på historia hon säger att det var usa som tog berlin inte ryssarna och så säger hon att rommel var överste jag försöker förklara att det inte var så men hon lyssnar inte det är ju knappast bra att hon lär ut saker som inte stämmer vad tycker ni???[/quote]

ROFL

Sir Basil
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Sir Basil » 15 apr 2004 20:10

Ja, det är ju faktiskt illa...

Inte ens lärare kan ju kunna allt, men det där är ju rätt basic...

Ska man lära ut något så måste man ju vara påläst på det, ingen större mening om dom man ska lära ut till kan mer än den som ska lära ut...

Användarvisningsbild
Rasputin
Överstelöjtnant
Överstelöjtnant
Kön: Man
Militär Grundutb: Luftvärnet
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av Rasputin » 15 apr 2004 21:48

Det är ju pinsamt. Det enda liknande jag drar mig till minnes är när en lärare kallade Skorzeny för "en stridsflygare som befriade Mussolini". Nu hörde han ju till SS men hade innan han sökte dit försökt bli pilot men blivit ratad av hälsoskäl. Att försöka korrigera en viktigpetter till lärare kan vara förödande, det beror ju helt hurdan läraren är. Det finns faktiskt lärare som välkomnar kunniga och observanta elever. Fast min erfarenhet drar mer åt att det bara är bäst att hålla käft och lyda om man vill ha bra betyg. :(

pow902
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av pow902 » 17 apr 2004 00:11

Absolut, många lärare har svårt att hantera elever som kan mer än dem i specifika fall i deras ämne. Men om läraren i fråga inte är helt bortkollrad borde det gå att lägga fram sin åsikt (rättning) på ett smidigt sätt så att han/hon inte förlorar någon värdighet och att felaktigheter inte lärs ut.

Men visst, ingen tackar dig antagligen och risken är att läraren sätter dit dig angående betyget, så det är en svårt sits.

gomorron
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av gomorron » 25 apr 2004 18:30

Min historie lärare är också lite konstig då hon ägnade en hel lektion(en timme och tio minuter) åt att snacka skit om sverige(hon kommer från Chile)

Vad sägs om meningar som: "innan Vi tog hit potatis från chile/spanien så hade Ni i Sverige något jätteäckligt som hette rovor", "Ni ska inte tro att sverige är något bra, om jag fick välja så skulle jag mycket hellre åka till Luxemburg när jag flyttade hemifrån", vid detta tillfälle bad jag ehnne att åka hem och ta sina jävla potatisar med sig, något som hon ignorerade. När vi inte verkade ta åt oss och börja skrika saker som hata sverige och liknande utan mest tyckte att hon var konstig/käftade imot så avslutade hon lektionen med: Visst lev som blinda och tro att sverige är jättebra, jag bryr mig inte.

Allt detta på kockren rinkebysvenska.

Vad säger man.

Att tillägga är att vi klarade av Vikingatiden samt stormaktstiden och Asatron på sammanlagt 3 veckor. Det är all svensk historia vi haft på 2 år.

Frontsoldaten
Avstängd
Avstängd

Inlägg av Frontsoldaten » 25 apr 2004 20:02

Allt detta på kockren rinkebysvenska.
Cock-ren? :lol:

Om det du säger är sant och du tolkat din lärare rätt så är det ju rätt sorligt. De invandrare jag känner är väldigt stolta över Sverige och tycker nog att det är ett av de bästa länderna i världen. Tråkigt att du har en sådan negativ lärare. Tala med skolstyrelsen, det kanske hjälper.

Skriv svar