Du menar att kvinnors rättigheter inte är en grundpelare för vad vi kalalr ett demokratiskt samhälle? Du vill frånta hälften av befolkningen deras rättigheter enbart pga kön? Hur jag skulle känna om någon invaderade USA har knappast något med ifall en person som medvetet dödar 24 barn för att samtidigt döda en amerikansk soldat ska kallas terrorist eller motståndskämpe att göra. Jag kallar honom terrorist, du får kalla honom vad du vill.
Var i mina inlägg ser du att jag inte har någon förståelse för irakiers åsikter? I Irak har det hållits val, de som spränger barn etc får finna sig i resultatet av dessa, vänta tills nästa val och försöka vinna dessa. I Finland sprängde väl inte finska armén barn, i Frankrike gjorde väl inte motståndsrörelsen det heller? Det finns sätt att göra motstånd som inte inbegriper att spränga barn och Röda Korsets högkvarter. De som bekämpar USA och deras allierade på andra sätt kan jag respektera, de som vinnlägger sig om att endast skada militären etc, men de som utan att bry sig eller kasnke till och med anstränger sig för att skada civila de ska jagas som hundar och dödas på platsen, de förtjänar ingen nåd.
De verkar som om de flesta som gör motstånd gör det i syfte att upprätta en ordning där kvinnor inte har något att säga till om, om det bekräftas i fria val får det väl bli så, men jag undrar om kvinnorna medvetet skulle rösta bort sin rätt?
En modern demokrati låter kvinnor ha samma rätt som män, så vad din kommentar om tidigt 1900-tal har med saken att göra vet jag inte, vi har som tur är ändrat på vissa saker på hundra år. Hur ser det ut i Turkiet, berätta gärna om det.
Jimmy skrev:Så du har ingen som helst förståelse för att irakierna inte vill ha USA´s form av demokrati, hur skulle du känna om exempelvis ett land invaderade USA och proklamerade deras version av demokrati, skulle du svälja den med hull och hår?
Jag skulle inte spränga små barn, speciellt inte mina landsmän, på vilket vis skulle det tjäna mina syften att vinna folkets stöd om jag dödade 24 av deras barn för varje fiende? Det finns kanske ca 150 000 amerikaner i Irak, 3,6 miljoner irakiska barn skulle dö med de metoderna, tyvärr består de aktiva styrkorna USA förfogar över av säkert 1,5 miljoner så på det viset blir det ju 36 miljoner irakiska barn. Tyvärr finns det bara ca 26 miljoner irakier i Irak, men huvudsaken är ju att vinna med vilka metoder det än kräver.