Nijmegenmarschen och andra marscher

Här diskuteras militaria, reenactment, airsoft, paintball, konst, resor och sevärdheter. Här publiceras även egna uppsatser och skolarbeten.
Skriv svar
Användarvisningsbild
York
Adjutant
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Nijmegenmarschen och andra marscher

Inlägg av York » 28 jan 2005 01:41

Är det någon har inne som gått marschen, militärt eller civilt.
Om ja berätta gärna om era upplevelser.

Tänkte gå i år. Dock har dom infört maxantal rörande antal deltagare i år vilket gör att det inte är säkert att man får gå.... :roll:

Om marschen:

"Nijmegenmarschen (eller De Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen) är världens äldsta och största internationella fyradagars långdistansmarsch, i Nijmegen, Nederländerna. Marschen organiseras av det Kungliga Nederländska Förbundet för Fysisk Fostran (Koninklijke Nederlandse Bond voor Lichamelijke Opvoeding) KNBLO. Cirka 5 500 av de 40 000 deltagarna är militär trupp från hela världen, övriga är civila. De militära deltagarna förläggs i ett militärt tältläger - Tentencamp Heumensoord - söder om Nijmegen. Marschen har organiserats sedan år 1909 med avbrott för världskrigen. Marschen år 2003 är den 87:e marschen sedan starten.
Svenska Försvarsmakten deltar sedan år 1967 organiserat i Nijmegenmarschen med Svenska Nijmegenkontingenten - SNK. "

http://www.susning.nu/Nijmegenmarschen
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Användarvisningsbild
Landstorm
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Landstorm » 28 jan 2005 12:15

Jag har också funderat på det i några år nu, jag tror det skulle va jätteskoj.

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Jugoslaviska krigen
Kontakt:

Inlägg av Admin » 28 jan 2005 19:27

Det skulle verkligen vara något. Finns många ställen man vill besöka att man blir galen.
All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

Användarvisningsbild
Rasputin
Överstelöjtnant
Överstelöjtnant
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Luftvärnet
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Re: Nijmegenmarschen

Inlägg av Rasputin » 28 jan 2005 23:47

York skrev:"Marschen har organiserats sedan år 1909 med avbrott för världskrigen. Marschen år 2003 är den 87:e marschen sedan starten."
Därmed kan man också punktera myten om att Nijmegenmarschen skapades till minne av Operation Market Garden. Det är således en betydligt äldre tradition. :soldat:

Användarvisningsbild
SpoHo
Kapten
Kapten
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Amfibie
Kontakt:

Inlägg av SpoHo » 29 jan 2005 03:06

Skulle vara roligt att prova på den nån gång! :D :)

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 29 jan 2005 03:27

200 km under fyra dagar är ingen match! Det är ju bara 50 km per dag.
Inga problem för en redig kille eller tjej.

200 000 meter = 400 000 fotsteg. Bara att räkna när man går så har man inte tråkigt heller.

Användarvisningsbild
Jugend
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av Jugend » 29 jan 2005 23:32

Undrar om marschen drar till sig en massa skumma människor.
Martin.

Användarvisningsbild
SpoHo
Kapten
Kapten
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Amfibie
Kontakt:

Inlägg av SpoHo » 30 jan 2005 01:41

Jugend skrev:Undrar om marschen drar till sig en massa skumma människor.

Hur tänker du då?

MVH/Richard

Användarvisningsbild
matte_a
General
General
Från: Halland
Intresse: Första världskriget
Kontakt:

Inlägg av matte_a » 30 jan 2005 02:06

Inte vad jag har hört, det är väldigt seriöst, vi hade ett gäng från vårt kompani där nere. Mycket välorganiserat och väldigt mycket militärer från hela Europa.
"Whoever said the pen is mightier than the sword obviously never encountered automatic weapons."
General Douglas MacArthur

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 30 jan 2005 02:07

Det tror jag inte (beroende på din defination av skumma givetvis).

Utdrag ur reglerna:

8. Throughout the Four Days Marches, participants are prohibited from:
· expressing political views or opinions
· behaving or dressing offensively carrying or distributing advertising material, other than with the permission of the executive board of Stichting de 4daagse
· bringing with them pets or other animals (other than guide dogs for visually impaired participants), prams or buggies, radios or other audio equipment
· being in the possession of objects that may reasonably be deemed to constitute a potential threat or serious degree of obstruction to other participants.

9. Participants must be decently dressed at all times. The upper body must always be covered

Official website of the International Nijmegen Four Day's Marches:
http://www.4daagse.nl/frameset.asp?lan=eng
Under registration finns all reglerna.

Rules and Regulations
These regulations apply to the 89th Four Days Marches, held from July 19 - 22, 2005. Next to these regulations special rules for military personnel apply.

1. The Four Days Marches are organised by Stichting Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen (Stichting DE 4DAAGSE).

2. The Four Days Marches are a non-competitive walking marathon. Participation is voluntary and at your own risk.

3. Registration must take place in accordance with the procedure and conditions laid down by Stichting DE 4DAAGSEde 4daagse.
Entries shall be limited in accordance with the Limiting Protocol.

4. The Regulations Governing Distances and Awards (Regeling Afstanden en Beloningen) shall apply to the distances to be walked and the awards to be presented.
Registration is strictly personal and non-transferable.
In the event of cancellation, registration fees cannot be refunded.

5. The terms "walking" and "marching" are defined as moving forward in such a way that contact is at all time maintained with the ground and the body weight is alternately moved from the left to the right leg in succession. Participants are therefore not permitted to:
· use one or more aids to substantially assist, supplement or support the process of walking, other than as prostheses
· use a means of transport
· to speed walk or engage in Nordic Walking (Exerstriding, Pole Walking and/or Pole Trekking) and/or proceed at a jog.

6. Passing is only permitted if this does not hinder or inconvenience the other walkers.

7. The participant must keep to his/her designated route.

8. Throughout the Four Days Marches, participants are prohibited from:
· expressing political views or opinions
· behaving or dressing offensively carrying or distributing advertising material, other than with the permission of the executive board of Stichting de 4daagse
· bringing with them pets or other animals (other than guide dogs for visually impaired participants), prams or buggies, radios or other audio equipment
· being in the possession of objects that may reasonably be deemed to constitute a potential threat or serious degree of obstruction to other participants.

9. Participants must be decently dressed at all times. The upper body must always be covered.

10. The process of reporting to registration desks, checking in and signing off shall be governed by the provisions contained in the Regulations for Checking In and Signing Off (Regeling Starten en Afmelden).

11. Participants who fail to sign off correctly and in person before 17.00 hours (18.00 hours on Friday) shall be deemed to have withdrawn from the event.

12. All instructions issued by the organisers, police and other official staff must be obeyed.
The Road Traffic Act 1994 [Wegenverkeerswet 1994] and the Traffic and Road Sign Regulations 1990 [Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990] shall apply in full during the Four Days Marches, unless expressly indicated otherwise.

13. Infringements of the provisions laid down by or pursuant to these rules and regulations can result in (conditional) disqualification from (further) participation in the event.
(Conditional) disqualification will be governed by the Regulations Governing Disqualification (Four Days Marches) (Diskwalificatiereglement Vierdaagse).

14. Any departures from the provisions laid down by these rules and regulations which may be requested by a participant will only be permitted if and in so far as they are provided for by the Rules Governing Dispensations (Four Days Marches) (Beleidsregels Dispensatie Vierdaagse).

15. Stichting DE 4DAAGSE operates Rules on Doping (Dopingreglement Vierdaagse). These apply to all participants.

16. By registering for the Four Days Marches, the participant declares that he/she understands and accepts the provisions laid down by or pursuant to these rules and regulations.

17. By registering, the participant also agrees to the possible use by Stichting de 4daagse of his/her personal details and/or his/her image in print, on photographs, film, video etc, for promotional or information purposes in the interests of the Four Days Marches, without being entitled to demand payment.
The use of the aforementioned material shall be governed by the Rules Governing Privacy (Four Days Marches) (Privacyreglement Vierdaagse).

18 Stichting DE 4DAAGSE is not responsible and cannot therefore be held (financially) liable for accidents and/or illness suffered by participants or the loss of their personal belongings.

19. Stichting DE 4DAAGSE reserves the right to alter the route, the start and/or finish times and/or the locations, or to suspend the Four Days Marches either wholly or in part, in the event of extreme weather conditions or other calamities, such that it cannot reasonably be expected to do otherwise. In such an eventuality, participants will not be entitled to a refund of their registration fees.

20. In all eventualities not provided for by these rules and regulations, a decision will be taken by the executive board of Stichting DE 4DAAGSE.
The executive board of Stichting DE 4DAAGSE will ensure that the provisions laid down by or pursuant to these rules and regulations are adequately communicated to all participants through publication or other means

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 27 mar 2005 00:46

Anmälningstiden har börjat nu. Ska anmäla mig och två andra så får vi se om vi får gå eller inte.
J-vla idéer om att införa maxtal för deltagande och speciellt att man börjar med det i år! :roll:

Nåja får man inte gå kan man ju alltid sätta sig ner och njuta av att vara bitter. Fram med vodkan och finsk tango. Inget elakt riktat mot våra finska grannar. Finländare är trevliga människor.

Barre
Löjtnant
Löjtnant
Från: Östergötland
Militär Grundutb: Ej mönstrat än

Inlägg av Barre » 29 mar 2005 19:44

Fysisk Fostran...har precis inga positiva minnen från det...fy fan

Användarvisningsbild
Ankan
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Ankan » 30 mar 2005 19:55

Låt oss få höra hur det går. Och om du får fara så vill jag ha en "dagbok" om upplevelsen =)
Jag och några polare har funderat på att gå men det blir inte förrän nästa år. Skulle vara roligt att höra hur det är från någon som verkligen har gått marschen.
/Anders

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 30 mar 2005 21:07

Ankan skrev:Låt oss få höra hur det går. Och om du får fara så vill jag ha en "dagbok" om upplevelsen =)
Jag och några polare har funderat på att gå men det blir inte förrän nästa år. Skulle vara roligt att höra hur det är från någon som verkligen har gått marschen.

Jag kan inte lova en dagsaktuell dagbok men jag kan ju skriva ner och förmedla mina upplevelser då jag kommer hem. Kanske ev. lägga upp bilder också. Får se om man får gå först dock.... :)

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 03 apr 2005 01:38

Idag har jag anmäl mig till Nijmegenmarschen. Får se hur det går med plats....

Skriv svar