reenactment och vapen

Här diskuteras militaria, reenactment, airsoft, paintball, konst, resor och sevärdheter. Här publiceras även egna uppsatser och skolarbeten.
Skriv svar
Sonderling
1:e Sergeant
1:e Sergeant
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

reenactment och vapen

Inlägg av Sonderling » 11 dec 2019 12:46

Funderat på detta efter förra veckans "Veckans Brott" och det här med att det hänt incidenter där ungdomar spelat in filmer och annat med softair guns och orolig allmänhet ringt polisen. Kan ha fattat fel men blev inte en kille skjuten i benet?
(Och då har jag inte kommit in på fall där "barn" lekt krig.) Minns även ett fall där en byggnads arbetare såg ett automatvapen på vägen i en bostad och ringde polisen som ryckte ut med full styrka. Vapnet visade vara replik från Hobbex.

Själv på den tiden när jag gick på en folkhögskola så spelade vi också in en actjion film i mindre stad och hade diverse rekvisita men det var på 90-talet och betydligt oskyldigare tid kanske. Först efteråt slog det oss att vi kanske skulle förvarnat polisen?

Men hur gör man i dagens läge om man vill syssla med reenactment? Några av er sysslar väl med sånt?
Ringer ni och förvarnar polisen innan eller hur gör ni då?

Sonderling

PS tror jag även skrämt slag på ett par medborgare när jag gick på jakt marken i förd fullt kamo ställ i mulitcamo och ett jaktgevär av modernare snitt.
Kom mig inte för att säga nått annat än "Hej?!" men de såg tämligen livrädda ut.

Skriv svar