Samling andra världskriget

Här diskuteras militaria, reenactment, airsoft, paintball, konst, resor och sevärdheter. Här publiceras även egna uppsatser och skolarbeten.
Skriv svar
Fred80
Aspirant
Aspirant
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Samling andra världskriget

Inlägg av Fred80 » 12 mar 2021 06:56

Hej!

Min far som hade ett enormt intresse för andra världskriget har gått bort.

I dödsboet finns en stor samling som jag nu ska försöka bli av med.

- Hundratals böcker. Det mesta om andra världskriget och Tyskland. Mest på engelska och en del tyska. En del har jag hört tidigare är ganska värdefulla, andra är standardutgåvor.
- Vapen. Ingenting licenspliktigt, allt pluggat eller replika. 30-40 gevär, 40-50 pistoler och revolvrar, diverse bajonetter och annat.
- Diverse småsaker. En del hjälmar, kläder o.s.v. Även en del relaterat till svensk militär och fallskärmsjägarna.

Det är alldeles för mycket för att ta individuella bilder på allt och försöka sälja objekt för objekt. Jag undrar om det kan finnas någon, privat, antikvariat eller liknande som kan vara intresserad av hela samlingen. Den finns i Stockholm.

Bästa hälsningar,
Fred
Bilagor
9c0a1d6b-d03f-4466-a26a-4321f8ef6c29.jpg
ab78a070-1791-4290-93e5-cbd1d252ef6a.jpg

Användarvisningsbild
Hans S
1:e Sergeant
1:e Sergeant
Från: Östergötland
Militär Grundutb: Kavalleriet
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Re: Samling andra världskriget

Inlägg av Hans S » 23 mar 2021 09:32

Jag känner väl en snubbe som jobbar i en vapenbutik i Stockholm, om du vill kan jag fråga. Vilka luftgevär är det fråga om? Jag kan vara själv intresserad av något av dem.

MVH

Hans
För att undvika missförstånd: Jag blev sedermera infanterist (förföll så småningom till reservare) och bor sedan ett kvarts sekel utrikes.

Skriv svar